دسته‌بندی نشده

6 روش برای کوچک کردن انگشتر طلا

6 روش برای کوچک کردن انگشتر طلا:

همۀ ما به خوبی می‌دانیم که یک انگشتر طلای زیبا چه تاثیر بسزایی در زیبایی دستانمان دارد. تنها کافی است در هنگام انتخاب انگشتر طلا به چند نکتۀ مهم توجه نماییم. یکی از آن نکات، سایز انگشتر می‌باشد. حتماً برای شما هم پیش آمده که انگشترتان بخاطر کاهش وزن از انگشتتان به راحتی در بیاید، و یا انگشتری هدیه گرفته باشید که کاملاً سایز دستتان نیست. در این صورت، حتی اگر آن انگشتر زیباترین انگشتر دنیا هم باشد، جلوۀ چندانی به دستانتان نخواهد داد. اما اهمیت انتخاب سایز درست انگشتر تنها به دلیل جنبۀ زیبایی آن نیست. اگر انگشترمان کاملاً سایز دستمان نباشد احتمال آنکه گم شود و یا حتی به لباس مان آسیب بزند بیشتر خواهد شد. بنابراین، انتخاب سایز درست انگشتر یکی از کلیدی ترین نکات به هنگام خرید انگشتر است. در این مقاله قصد داریم تا چند روش را برای کوچک کردن سایز انگشتر آموزش دهیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

کوچک کردن سایز انگشتر به چند روش کلی انجام می‌شود؟ 

ما برای کوچک کردن انگشترهایمان می‌توانیم به دو روش کلی زیر اقدام کنیم:

  1. 1. به نیرویی متخصص طلاساز رجوع کنیم

مراجعه به طلاساز اصولی ترین و مطمئن ترین روش برای کوچک کردن انگشتر است. طلاسازان به واسطۀ تجربه، تبحر و امکاناتی که دارند می‌توانند به بهترین شکل ممکن این کار را برای ما انجام دهند. آن ها معمولاً به یکی از روش های زیر انگشتر را کوچک می‌نمایند:

  • برش دادن و دوباره جوش دادن انگشتر

در این روش، طلاساز ابتدا انگشتر را برش می‌دهد، آن را به سایز مورد نظر رسانده، سپس از همان نقطه ای که انگشتر را شکاف داده، آن را جوش می‌دهد. همانطور که می‌دانید برای انجام تمامی این مراحل به دستگاه های مخصوص و البته تبحر کافی نیاز است. در بیشتر مواقع اگر بدین طریق انگشتر خود را کوچک کنید با توافق شما، زرگر باقی ماندۀ طلا را برداشته و هزینۀ آن را به شما پرداخت می‌کند. 

 

  • استفاده از یک sizing bar  (مفتول چفت شده) داخل انگشتر

یک روش آسان تر برای کوچک کردن انگشتر وجود دارد و آن این که یک مفتول یا به اصطلاح انگلیسی sizing bar داخل انگشتر قرار می‌دهند . هرچند که نتیجۀ نهایی به زیبایی و تمیزی روش اول نخواهد بود، اما بسیاری از افراد آن را به روش اول ترجیح می‌دهند. چرا که همواره  احتمال دارد سایز انگشت هایمان در طول زمان بالا برود.

 

  • استفاده از sizing beads و یا همان مهره های کوچک کننده

 

یکی دیگر از روش های کوچک کردن انگشتر، استفاده از این مهره هاست.  بدین صورت که طلاساز مهره های کوچکی را در قسمت داخلی انگشتر جوش می‌دهد. توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی کارساز است که قصد داشته باشید به اندازۀ نیم سایز انگشتر خود را کوچک نمایید. همچنین در روش دوم و سوم معمولاً از فلزاتی غیر از طلا استفاده می‌شود. پس از قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که به آن فلزات حساسیت ندارید.

  1. خودمان در خانه دست به کار شویم

هرچند که روش های خانگی هرگز به تمیزی و درستی روش اول نخواهند بود، اما گاهی ناچار می‌شویم  خودمان در خانه دست به کار شویم و انگشترهایمان را کمی کوچک کنیم. پس اگر شما نیز قصد دارید که خودتان در خانه انگشتر خود را کوچک نمایید، می‌توانید به یکی از روش های زیر این کار را انجام دهید:

  • استفاده از سیلیکون

 

 

 

سیلیکون ماده‌ای شبیه به پلاستیک است که در آزمایشگاه ساخته شده و کاربردهای بسیاری دارد. شما نیز می‌توانید از سیلیکون برای کوچک کردن انگشتر خود استفاده نمایید. برای انجام این کار ابتدا انگشتر خود را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا در مجاورت هوا خشک شود. سپس یک خلال دندان را به سیلیکون  آغشته نمایید و به آرامی و با حوصله قسمت داخلی پشت حلقۀ انگشتر را با سیلیکون بپوشانید. اجازه دهید تا سیلیکون خشک شود. سعی کنید حتماً یک حولۀ نم دار دم دست داشته باشید تا سیلیکون اضافی را فوراً پاک نمایید. البته در برخی کشورهای پیشرفته این سیلیکون ها به صورت آماده در سایزهای مختلف به فروش می‌رسند. کافی است سیلیکون سایز مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را داخل انگشتر خود بچسبانید.

 

  • استفاده از چسب حرارتی

 

روش کوچک کردن انگشتر به وسیلۀ چسب حرارتی بسیار شبیه روش قبل یعنی استفاده از سیلیکون است، و درست مانند روش قبل شما به یک خلال دندان، چسب و حولۀ نم دار احتیاج دارید. اگر پاک کردن چسب داغ  برایتان سخت است، می‌توانید صبر کنید چسب خشک شود، سپس اضافه های آن را با قیچی ببرید.

  • استفاده از نخ:

 

این روش آسان ترین و قدیمی ترین روش برای تنگ کردن انگشتر است. تنها کافی است مقداری نخ را به قسمت پشتی حلقۀ انگشتر خود بپیچید تا جایی که احساس کنید انگشتر کاملاً اندازۀ انگشتتان شده و از آن نخواهد افتاد. هرچند که این روش، روشی آسان و سریع برای کوچک کردن سایز انگشتر است، اما از نظر زیبایی و همچنین بهداشتی چندان توصیه نمی‌شود. بنابراین، پیشنهاد میکنیم تنها در مواقعی بسیار ضروری یعنی مواقعی که فرصت و یا امکانات کافی ندارید به سراغ روش آخر بروید. 

جمع بندی:

انگشتر طلا یکی از بایدهای جعبۀ جواهر همۀ ماست. یک انگشتر طلای زیبا با سایز مناسب زیبایی دستان شما را دو چندان می‌کند. و برعکس، انگشتری که سایز دستمان نباشد نه تنها جلوه ای ندارد، که ممکن است گم شود و یا حتی به لباس هایمان آسیب بزند. 

به طور کلی، برای کوچک کردن انگشترهایمان می‌توانیم به سراغ نیروی متخصص این کار برویم و یا می‌توانیم خودمان در خانه با امکانات موجود اقدام به کوچک کردن انگشترمان بنماییم، که البته پیشنهاد ما به شما این است که حتی الامکان از تبحر یک زرگر برای کوچک کردن انگشتر طلای خود استفاده نمایید. 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. با ما در مقاله‌های بعدی بلاگ گالری نبی زاده همراه شوید تا موضوعات کاربردی بیشتری را در ارتباط با طلا و دنیای مد و جواهرات بررسی نماییم. 

در فروشگاه گالری نبی زاده، شما می‌توانید از انگشترهای زیبای بسیاری متناسب با انواع بودجه و سلیقه دیدن نمایید. همچنین، برای پیدا کردن سایز درست انگشتر خود می‌توانید قسمت راهنمای انتخاب سایز انگشتر را که در سایت گالری نبی زاده منتشر شده مطالعه بفرمایید. برای رفاه حال شما عزیزان، امکان تعویض و حتی عودت محصولات در بازۀ زمانی هفت روزه نیز وجود دارد. پس با خیال راحت وارد فروشگاه سایت نبی زاده شده و انگشتر مورد علاقۀ خود را سفارش دهید. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا